[linux] Re: Kunt u ons de route naar www.hameln.de vertellen, meneer?

Ma Sep 8 12:55:58 CEST 2008

On Mon, Sep 08, 2008 at 11:25:55AM +0200, Hans van der Made wrote:

> Round-robin DNS is eigenlijk alleen bruikbaar voor simpele
> load-balancing, niet voor dit soort constructies. Een beter idee is
> wellicht om records in DNS een levensduur van enkele minuten te geven en
> het record aan te passen bij uitval. Dan is het wel even stuk, maar niet
> zo lang als anders het geval was.

> Verkeer dat je zelf initieert kan je via een willekeurige "uitgang"
> wegsturen, maar binnenkomende sessies wil je beantwoorden over de lijn
> waarop ze binnenkwamen. Welke diensten hebben we het over?

Kun je uitgaande packets ook over de 'verkeerde' uitgang wegsturen als
ze het afzender IP adres bevatten van de lijn waarover de sessie
binnenkwam, of houdt de provider dat tegen? Er zal NAT gebruikt worden op het
interne netwerk.

Diensten: denk voorlopig aan SSH en RDP.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
			OUR GREEN POLICY
In order to discourage readers from printing e-mail and contributing to the