[linux] Re: cursussen van de NLLGG (web-sites opzetten)

Za Sep 13 19:26:34 CEST 2008

Er is inmiddels bijna een jaar overheen sinds ik hier een vraag stelde
over het opzetten van een web-site. Op het moment dat ik de vraag stelde
kreeg ik aanmoedigende reacties van het bestuur. Ik ben er toen echter
niet mee verder gegaan. Sindsdien heb ik een boekje over websites bij de
boekhandel gehaald, maar daar is het bij gebleven.
Eén toen (privé gekregen) reactie suggereerde zo'n cursus van thuis uit
op te zetten in de vorm van een leeslijst. Dan heb je het voordeel dat
je eraan kunt werken wanneer het je uitkomt, en je ook niet naar de
bijeenkomst van de vereniging hoeft te reizen (wat geld en tijd kost).
Ik ben het ermee eens dat er nadelen aan een groepscursus zitten,
maar er zitten ook duidelijk voordelen aan: ik denk dat het leerproces
in "een klas" intensiever en productiever gaat dan het thuis studeren.
en je wordt ook min of meer gedwongen "bij de les te blijven" en op het
niveau te blijven dat de cursusbegeleider dicteert. De ene methode hoeft
de andere echter niet uit te sluiten: je kunt zou je in kunnen denken
dat er met regelmaat in Utrecht een groepscursus wordt gepresenteerd, en
dat men aan de hand van een groepsleeslijst verder werkt, en bv. thuis
opgaven maakt die met andere leden van de cursus samen worden doorge- werkt.
Maar dit is allemaal theoretisch over een mogelijk nog te komen cursus.

Laat ik eerst de vraag stellen aan de lezers/lijst: is er belangstel-
ling voor een cursus van de NLLGG  in het opzetten van web-sites, en zou
je daaraan willen deelnemen? Het lijkt mij dan - zoals ik hiervoor
vermeldde - wenselijk die cursus deels met een instructor in Utrecht te
houden tijdens de tweemaandelijkse bijeenkomsten, en de cursus ook een
huiswerk-basis te geven door er ook een leeslijst bij op te zetten waar-
in de cursisten thuis oefenen/discussiëren in/over het opzetten van web-
sites.
Hoe is de belangstelling hiervoor? Wanneer je hiervoor voelt kun je ook
privé naar mij mailen, dan koppel ik dit verder terug naar Peter Volle-
bregt waarmee ik hierover heb gediscussieerd, en die hiervoor ruim
belangstelling heeft.
mvg
PS Wanneer je een goede kennis hebt op het gebied van web-sites, en
daarover een cursus zou willen geven, of iemand kent die dit zou kunnen
dan zou dit zeer op prijs gesteld worden. Peter V. schreef mij dat men
nog niemand kent die dit zou kunnen doen.
--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl