[linux] Re: cursussen van de NLLGG (web-sites opzetten)

Zo Sep 14 17:11:52 CEST 2008

On Sat, Sep 13, 2008 at 09:41:23PM +0200, Julien Michielsen wrote:
> [...]

Nou wil het toeval dat in hcc (!) magazine 4 (september 2008) een
artikel van twee pagina's over het onderwerp staat (nivo: ietsje lager
dan onze linux-starter mailing list)

citeer:
	"De benodigde Joomla!-software is door een webtechnisch goed
	onderlegde collega geïnstalleerd en ingesteld: een
	tijdsintensieve klus."

Het blad geeft URLs van Joomla, TYPO3, XOOPS en Drupal met de suggestie
om zelf geen HTML te gaan schrijven.

citeer:
	"Max heeft de site er vervolgens mee in elkaar gezet en heeft
	ook alle foto's en teksten verzorgd."

Die twee citaten vormen het hoogtepunt van het verhaal dat ook nergens
technischer wordt dan hierboven. Vervolgens word je verwezen naar
http://hcc.nl waar cursussen HTML, Flash en Dreamweaver te vinden zouden
zijn. Ze suggereren dat het installeren van een web server iets heel anders
is dan het ontwerpen van een site.

> Dan denken en praten we blijkbaar inderdaad op een ander niveau. De twee
> eerste punten die je al vanzelfsprekend vindt (apache en eventueel php)
> had ik er in eerste instantie nog niet bijgedacht. Het gaat mij er
> vooral om dat ik op een site documenten en foto's kan laten zien. Dat
> zou - denk ik - redelijk eenvoudig moeten zijn,
> Alvorens dit te versturen heb ik wel rond gekeken, en dit bracht mij als
> eerste naar www.w3.org/MarkUp/Guide/ .

Ik bekijk een doodenkele keer de HTML 4.01 specificatie op
http://www.w3.org, maar echte web designers gaan wel wat anders te werk.
Programmeren met tools als AJAX of Ruby on Rails is een vak op zich.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
				POPPER
Any theory too inconsistent with the facts is bound to be replaced when a more