[linux] Re: cursussen van de NLLGG (web-sites opzetten)

Za Sep 13 21:41:23 CEST 2008

Hugo van der Kooij wrote:

> Zou je eens willen beginnen met te definieren wat je bedoeld met het
> opzetten van een website.
>
> Want ik vermoed dat je hier iets anders mee bedoeld dat ik en wellicht
> een hoop andere mensen mee bedoelen.
>
> Voor mij is het opzetten van een website apache installeren en eventueel
> php er bij doen. Daarna is het domweg een zaak van ontwerp maken en zo
> en op internet breek je werkelijk je benen over sites die dat al
> helemaal uitkauwen. Dus wat denk je toe te kunnen voegen aan door hier
> site 10001 aan toe te voegen?
>
> Hugo.

Dan denken en praten we blijkbaar inderdaad op een ander niveau. De twee
eerste punten die je al vanzelfsprekend vindt (apache en eventueel php)
had ik er in eerste instantie nog niet bijgedacht. Het gaat mij er
vooral om dat ik op een site documenten en foto's kan laten zien. Dat
zou - denk ik - redelijk eenvoudig moeten zijn, en geen serie van een
aantal sessies achter elkaar moeten vragen. Sterker nog: jij schrijft
hierboven dat je op het internet werkelijk je benen breekt over sites
die dat al helemaal uitkauwen. Mogelijk is het vanwege jouw professio-
nele bezigheden dat je hier regelmatig tegenaan loopt. Ik daarentegen
ben er tot nog toe geen tegengekomen. Nu geef ik toe dat ik er ook nog
niet goed naar gezocht had. Alvorens dit te versturen heb ik wel rond-
gekeken, en dit bracht mij als eerste naar www.w3.org/MarkUp/Guide/ .
Laat ik maar deemoedig bekennen dat ik had moeten zoeken voor deze vraag
te stellen. Het geheel lijkt inderdaad een stuk eenvoudiger te zijn dan
ik had gedacht, en met deze tutorial zal ik een heel eind komen. Laten
we hiermee de vraag maar als opgelost beschouwen.

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl