[linux] Re: Vraagje over hotplug en usbmrg

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Zo Sep 14 18:10:37 CEST 2008

Op woensdag 10 september 2008 17:39, schreef Ton Boelens:
> [...]
Ik zou me daar niet druk om maken.
usbmgr en hotplug staan inderdaad nog in de spec (1.101.7) met een
weight van 1!

In de LPI-bijbel (LPI LINUX certification in a nutshell) vind je één
zinnetje: " Modularized USB drivers are loaded by the
generic /sbin/hotplug support in the kernel.
De uitstekende, gratis, tutorials van IBM voegen daar alleen nog aan toe
dat de configuratiefiles van hotplug en usbmgr in /etc  staan en dat
usbmgr nóg ouder is dan hotplu.Belangrijker is udev maar dat lijkt me
veel te gecompliceerd voor spec 1.101.7. Dat vind je in het
cursusmateriaal danook nergens terug.

> Dus het klopt dat dat oudere commando's zijn? Het is trouwens usbmgr,
> niet usbmrg.
>
> Nu nog op zoek naar een Vmware vmx van een oudere distro waar dat nog
> in zit.
Vmware zou ik niet verouderd willen noemen maar je zult het niet in de
distro's vinden omdat het geen vrije software is. Ook hierover zou ik
me niet druk maken. Virtualisatie is zo in beweging dat het lastig is
een vraag te bedenken die minstens drie jaar mee kan.

suc6
hansr