[linux] Re: lijnstoring...

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Zo Apr 5 11:22:35 CEST 2009

Gijs Hillenius wrote:

> je hebt niet heel toevallig een telefoonstekker in je is/ra punt die een
> klein beetje scheef zit, veroorzaakt bij het afstoffen van de bank
> ervoor? Dat had *ik* namelijk, met een lijn die 2 weken klapperde, zie
> xs4all.adsl

Nee dank, alles ziet er goed uit, en afstoffen doe ik niet zoveel :-)

De dikke KPN-kabel komt binnen in een hoek van de woonkamer en eindigt
in een doosje, daar komt een ander kort kabeltje uit dat met een rj11 in
de splitter zit. Van daaruit gaat wweer een ander kort kabeltje naar de
Thomson.

Daar bij de splitter heb ik zonet de nt-1 losgehaald om te zien of dat
uitmaakt in de noisemargin (nu up/down = 7.0 / 9.5).
Ik merk geen verschil.
Wel is opvallend dat de lijn sinds middernacht stabiel is, of lijkt te zijn.
pppd klaagt niet, etc.

Iemand had het over aankomende verglazing van wijkkasten etc: ik weet
dat dat lange termijn-werk is, maar is er iets van een planning bekend?

Groeten,
Udo