[linux] Re: lijnstoring...

Zo Apr 5 19:33:24 CEST 2009

On Sun, Apr 05, 2009 at 04:38:14PM +0200, Udo van den Heuvel wrote:
> Dan wordt het dus gewoon contractueel.

ik kan je nu alvast de antwoorden geven: limits: niet gegarandeerd.

> Niet dat ik daar stevig sta, maar ik wil mijn Linux-machines zo stabiel
> mogelijk online. Er was immers een stabiele verbinding van 6+ en nu kan
> men me opeens maar 4 Mbit leveren?!

Klopt. het heeft met al die zaken te maken die Hugo et al al verteld
hebben aan je.

Nog sterker: stel dat jouw buurman ook net ADSL heeft genomen en ver weg
woort van de centrale. Hij wil graag 20 Mbit hebben dus wat doen ze bij
de cenbtrale... juist het signaal wordt opgekrikt om de attenuation
te compenseren van zijn local loop. In datzelfde bosje zit ook jowu
local loop. Overspraak is zo gebeurd....

En wat gebeurt er dan... juist, jouw signaal gaat 'stuk'.

Kortom, als je 6Mbit haalde en het is nu opeens niet meer fatsoelijk
haalbaar; je hebt een ander modem geprobeerd (een fatsoenlijke wat niet
door alcatel gemaakt is bv) en is nog steeds zo.. dan is er een optie:
downgraden. En dat is wat de helldesk je ook probeerde duidelijk te
maken.

Anders gezegd.... ADSL is een complexe manier van data transport met
zeer veel variabelen die de boel kunnen verknallen. Dat er een antwoord
gegeven wordt wat je niet leuk vindt..... tja....
(FWIW: ik heb een cisco 876 staan, ipv de gemiddelde HTK modem/router en
ik haal geen 20 Mbit .....)

--
http://www.linux-it.nl