[linux] Re: kan gimp selectief onderdelen lichter maken?

Jelle de Jong jelledejong op powercraft.nl
Vr Apr 10 13:42:29 CEST 2009

Julien Michielsen wrote:
> Van een foto zou ik de hele donkere achtergrond van een persoon (met zwart
> haar en een zwarte jas;-) ) lichter willen maken, en de persoon zelf even
> donker willen houden als hij is. Met select en intelligent scissors kun je
> het betreffende deel van de foto (dat ik wil houden zoals het is) omlijnen,
> maar daarna kom ik niet verder. Kon ik het omlijnde stuk eruit wippen en
> ergens anders zetten, dan kan ik de achtergrond maximaal oplichten en daarna
> de persoon terug zetten. Maar dit selectief wegzetten lukt mij niet (met gimp
> [...]

1. alpha layer toevoegen aan afbeelding
2. selectie knippen en daarna plakken als nieuwe layer
3. transparantie van nieuwe layer instellen of met color tool saturation
veranderen.

Ik weet niet hoeveel kennis je heb van gimp, als je er niet uit komt
stuur dan gerust een mailtje terug naar de mailinglist.

Met vriendelijke groet,

Jelle de Jong