[linux] Re: kan gimp selectief onderdelen lichter maken?

Di Apr 14 19:00:41 CEST 2009

On Friday 10 April 2009 13:42:29 Jelle de Jong wrote:

> 1. alpha layer toevoegen aan afbeelding
> 2. selectie knippen en daarna plakken als nieuwe layer
> 3. transparantie van nieuwe layer instellen of met color tool saturation
> veranderen.
>
> Ik weet niet hoeveel kennis je heb van gimp, als je er niet uit komt
> stuur dan gerust een mailtje terug naar de mailinglist.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Jelle de Jong

Nogmaals dank voor je antwoord, waarin - zie ik nu - eigenlijk precies staat
hoe je het doen moet. Ik heb er inmiddels het Gimp-boek (Akkanna Peck) op
nageslagen, maar het gaat helaas toch nog niet zoals ik wil. Vooral het wer-
ken met twee selecties uit een foto, en die als afzonderlijke layers bewerken
lukt me nog niet.
Om het schematies te duiden: Ik heb de foto on een rechthoek ABCD
Binnen de foto heb je op de voorgrond het vierkantje V dat ik op wil lichten,
en het restant - de achtergrond A - wil ik donkerder maken.
Dat vierkantje V kun je gemakkelijk met select precies omlijnen.

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl