[linux] Re: Management IP-devices

asmuth op bakunin.xs4all.nl asmuth op bakunin.xs4all.nl
Wo Apr 29 17:28:13 CEST 2009

> Ik wil vanaf veel simpele IP-devices (bv 100 IP-cam's)
> video-files kunnen sturen naar een Linux-server.
> Die server zal de files verdelen/processen.
> Ik wil echter voorkomen dat 1 of andere zot
> zomaar grote files op die server kan uploaden.
> Hoe kan ik nu het simpelste rechten verzorgen
> zodat al die IP-camera's wel probleemloos hun data kunnen afleveren
> en ander gespuis tegen een dichte deur aan loopt ?

U hebt niet gezegd welk protocol voor uploads te gebruiken is. FTP?
De eenvoudige manier is om (vaste) IP addressen te selecteren met xinetd.
Iets veiliger gaat het met een firewall op basis van MAC adressen.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth.