[linux] Re: Niet gevonden libs door wine, denkelijk opgelost

Do Apr 30 17:01:22 CEST 2009

On Thursday 30 April 2009 13:17:29 Julien Michielsen wrote:
> Ik heb geprobeerd stepbridge (een onder MS Win draaiend programma) vanonder
> Wine te laten starten, maar dat lukte me niet. (de windows partitie is
> gemount onder /mnt/win Bij uitvoer krijg ik de volgende meldingen:
> wine /mnt/win/Program\ Files/StepBridge/StepBridge.exe
> err:module:import_dll Library MSVBVM60.DLL (which is needed by
> L"Z:\\mnt\\win\\Program Files\\StepBridge\\StepBridge.exe") not found
> err:module:LdrInitializeThunk Main exe initialization for
> L"Z:\\mnt\\win\\Program Files\\StepBridge\\StepBridge.exe" failed, status
> c0000135

> [...]

Zoals ik hierboven schreef waren de libs wel aanwezig op de MS Win partitie.
De betreffende msvbvm60.dll heb ik in mijn ~/.wine/drive_c/windows/system32/
gezet, en het stepbridge programma uitgevoerd. Dat gaf weer een volgende
ontbrekende lib die ik daarna opzocht en weer naar mijn ~/.wine/xx/yy-dir
kopieerde. Dit nog een keer of vier, en nu is het - denk ik - in orde.

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl