[linux] Re: publieke omroep stopt silverlight

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Zo Feb 1 18:30:27 CET 2009

Op 20090201 om 17:27 schreef Udo van den Heuvel:

> Graag een (standaard) brief dan verstuur ik 'm!

Geacht bestuur van ${OMROEP},

Al jaren steun ik jullie als lid.
Ik vind het belangrijk dat ons geluid in de maatschappij klinkt.

Nu ben ik echter bezorgt dat ik dat in de toekomst niet meer kan horen.

Er zijn namelijk wat zaken aan het scheefgroeien.

Waar jullie gebruikmaken van het facilitair bedrijf,
is die op zijn beurt in zee aan het gaan met 1 partij[1]
die niet de hele maatschappij[2] wil bereiken.

Het gaat om Nederland 4 met zijn thema kanalen.
Daar wordt "geluid" beschikbaar gesteld voor een beperkte groep,
namelijk alleen de groep in het bereik van 1 leverancier[1].

Ik zou het op prijsstellen dat de programma's die ${OMROEP} maakt
verspreidt worden met wat technisch[3] mogelijk is.
Zeg weer op welke frequentie jullie uitzenden,
i.p.v. installeer CODECs van 1 bepaalde leverancier.
Gebruik open standaarden.

Ik hoop dat U als bestuur de juiste invloed gaat uit oefenen
om het geluid van onze omroep weer in de hele maatschappij laat klinken.

Met vriendelijke groet
${LOGNAME}

[1] Microsoft
[2] "Your potential, our passion" gaat gewoon over geld
[3] echt technisch, dus niet juridisch.