[linux] Re: Moeilijkheden met het inlezen van een externe harde schijf

asmuth asmuth op bakunin.xs4all.nl
Do Feb 12 19:00:54 CET 2009

On Thu, Feb 12, 2009 at 03:38:59PM +0100, Bas Roufs wrote:
> Beste allemaal
>
> Al een paar weken worstel ik met een externe harde schijf - een
> apparaat met zelfstandige stroomvoorziening en USB plus Firewire
> aansluitingen, ????n NTFS partitie, een tweede partitie van het type
> 'FAT32'. .Het lukt me niet  om die configuratie ingelezen te krijgen
> via Kubuntu 8.10, wel via Windows XP. Ik heb een interfacekabel voor
> de USB aansluting, dus die benut ik. Als ik een terminal open en een
> 'lsusb' test doe, dan wordt de aanwezigheid van de externe HD
> opgemerkt. Ook via het programma 'mount manager' wordt het apparaat
> [...]

Ik zou het met een externe schijf van een ander merk en model proberen:
als die hetzelfde wangedrag vertoont heb je een grote kans dat het aan
de software ligt.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth