[linux] Re: Moeilijkheden met het inlezen van een externe harde schijf

asmuth asmuth op xs4all.nl
Do Feb 12 20:53:31 CET 2009

On Thu, Feb 12, 2009 at 08:12:30PM +0100, joop gerritse wrote:
> On Thursday 12 February 2009 19:27:27 Bas Roufs wrote:
> [...]
> [...]
>
> En dat klopt. Twee dingen: probeer /dev/sdg1 en /dev/sdg2 EN zet eens een
> spatie tussen het device en het  mountpoint  (die melding slaat op het
> laatste, omdat /mnt aan sdg hangt wordt het niet als mountpoint gezien).
>
> Dus bijvoorbeeld:
>
> mount    /dev/sdg1    /mnt

Standaard tip uit de CMG stal: doe het bovenstaande liever niet, omdat de
kans groot is dat je al een ander device had gemount op bijv. /mnt/cdrom. Dus
liever "mkdir -p /mnt/extern; mount /dev/sdg1 /mnt/extern"

Gruess Gates,

Daniel von Asmuth