[linux] Re: Boot van SATA-dvd

Wo Feb 18 14:09:14 CET 2009

On Wed, Feb 18, 2009 at 02:48:49AM +0100, hans rood wrote:
> Mijn nieuwe systeem: ASUS p5ql-cm bord met SATA-dvd wil alleen vn de
> nieuwste life-cd's booten. de [kx ]ubunbu 8.4 lopen allemaal vast,
> kunnen het OS niet vinden, eindigen in een Busybox of iets dergelijks.
>
> Ubuntu 8.10 en Mandriva 2009.0 doen het prima.

Ik gebruik sinds kort die laatste en dat vergt wat aanpassingen, maar de
algemene indruk is best aardig.

> Kan dat liggen aan die SATA? zou ik moeten proberen er een IDE-DVD in te
> hangen? of zou het feit dat de HD nog helemaal leeg is roet in het eten

Op deze mailing list komen regelmatig postings voor van mensen die IDE
c.q. SATA c.q. ATAPI gebruiken. Dat is vragen om problemen.

Ik heb laatst een oudere laptop gehad die niet van DVD wilde booten,
maar vanaf een CD-ROM deed hij het wel.

Met vriendenlijke groet,

Daniel von Asmuth