[linux] Re: Opgelost [Was: Verbinding met xs4all stuk na upgrade naar Debian Lenny]

Marc van Eerd marceerd op xs4all.nl
Za Feb 28 17:46:28 CET 2009

On Sat, February 28, 2009 15:11, Geert Stappers wrote:

> Download libpcap_VersieZoveel_jouwArch.deb en tcpdump_versie_jouwArch.deb
> en doe
>  dpkg -i libpcap_VersieZoveel_jouwArch.deb
>  dpkg -i tcpdump_versie_jouwArch.deb
>
> Dan heb je meetaparatuur voor verder onderzoek.

De tcpdump wees me op mijn oude ip adres dat daar nog in voorkwam. Ik
heb van xs4all een ander ip adres gekregen en had deze dacht ik overal
gewijzigd waar nodig... echter kende mijn iptables firewall nog een
POSTROUTING table die ik volkomen over het hoofd had gezien. Deze
geflushed en nu loopt alles weer :-)

Dank voor alle meedenken en zo blijkt maar weer "Meten is weten".

Groeten,
Marc