[linux] Re: Harde schijf laptop wel zichtbaar, maar niet toegankelijk.

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Wo Jan 7 16:33:12 CET 2009

Op 7 januari 2009 12:37 heeft Bas Roufs <basroufs op gmail.com> het
volgende geschreven:

[...]

> Inderdaad - ALLES wat er nu op staat en wat niet strict noodzakelijk
> is voor het behoud van de harde schijf, mag wat mij betreft weg, met
> inbegrip van het Windows bestuurssysteem. Ik wil er alleen Linux op
> hebben - Ubuntu of Kubuntu, afhankelijk van de precieze technische
> mogelijkheden.

In dat geval kun je je al veel moeite besparen.

Ik heb zelf een beetje een voorkeur voor partitioneren met cfdisk, maar op
zich kun je ook gewoon de installatie van Ubuntu/Kubuntu starten en van
daaruit partitioneren.
Dus gewoon booten vanaf de installatie cd/dvd en instructies volgen ;).

In dit geval is het zelfs makkelijker dan anders, omdat de bestaande
partities rustig verwijderd kunnen worden (zoals je aangaf).

mvg,
     Guus