[linux] Re: Harde schijf laptop wel zichtbaar, maar niet toegankelijk.

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Wo Jan 7 17:12:42 CET 2009

Bas Roufs wrote:
> 'cfdisk': is dat een terminal/ unix commando?

man cfdisk
man fdisk
man dd

> Op zich een zinnige suggestie. Sterker nog: mijn eerste
> installatie-pogingen op die bewuste laptop heb ik precies zo aan
> proberen te pakken. Maar al die pogingen liepen al gauw vast -
> kennelijk vanwege het feit dat de harde schijf om de één of andere
> reden niet of niet makkelijk bereikbaar is:

Het gaat om een (pata) ide-disk. niet sata.
dus om /dev/hda bleek hier.
Gooi die parititietabel weg met dd
en probeer opnieuw.
Als je instalaltie cd/dvd dan nog nix met de disk kan is er echt geen
software issue meer.