[linux] Re: Harde schijf laptop wel zichtbaar, maar niet toegankelijk.

Jan Gnodde info op gnodde.com
Ma Jan 12 18:09:05 CET 2009

Op Monday 12 January 2009 18:46:30 schreef Bas Roufs:
<Knip>
> Gedurende ... uur kreeg ik steeds foutmeldingen te zien
> die in een tamelijk snel tempo over het scherm van de laptop
> heenrollen. De meestvoorkomende melding is iets in de trant van deze:
> [ 2369.165361] Buffer i/o error on device sr0,  logical block 843904.
> Na elke 1 tot 4 meldingen van die aard komt er één in de trant van deze:
> [2585.320717] end_request: I/O error, dev sr0, sector 843944
> Sporadisch krijg ik ook nog foutmeldingen zoals deze twee:
> [1281.776805] SQUASHFS error: sb_bread failed reading block 0x9c4b8
> [1281.776923] SQUASHFS error: unable to read fragment cache block
> [...]

Het lijkt erop, dat je laptop "moeite heeft" met het lezen van de Kubuntu
CD-ROM. Heb je de standaardcontroles van de CD ook op je laptop gedaan, of
alleen op de "grote" PC?

Jan.