[linux] Re: internet in de trein...

Bas Grolleman bgrolleman op emendo-it.nl
Wo Jan 14 15:27:30 CET 2009

> Zag net dat er vanaf volgend jaar internet in de trein zou
> komen, en ik vroeg me af hoe ze dat zouden gaan regelen en
> of dat vervolgens ook voor Linux zou gaan werken.
Internet in de trein zou toch gewoon met Wifi gaan werken? Dan lijkt
het me niet z'n probleem.
URL naar nieuwsitem?

> Overigens, die Vodafoon- en KPN-dongels voor internet, lopen
> die onder Linux? Of is dat nooit geprobeerd?

Vanaf Ubuntu 8.10 (en ik geloof Fedora 10), werken de meeste dongles
gewoon door ze in te pluggen. Ik heb er zelf een om in de trein te
internetten en dat bevalt uitstekend.

Als je issues hebt is het meestal de pincode, die kan je eventueel
verwijderen. (risco vs gemak)