[linux] Re: Hoe de internetconnectie 'eth0' te activeren?

Bas Roufs basroufs op gmail.com
Do Jan 15 21:54:07 CET 2009

Beste Aart en alle anderen
> Doe eens in een terminal "dmesg | less", en kijk of je daar iets kunt
> vinden over de activering van je ethernet verbinding.

Dit is wat ik gevonden heb over dit onderwerp na het ingeven van 'dmesg|less':
eth0: link down

> Ook kan het incidenteel voorkomen dat je niet direct de goede drijver
> hebt.

Hoe kan ik daar achter komen of ik die wel of niet heb. 'dmesg' levert
een hele waslijst op.....
Wel heb ik via 'sudo lspci' het volgende gevonden:
00:08.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd.
RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)
Datzelfde commando leverde nog een hele waslijst andere stukken
hardware op die door Linux herkend worden.

> Over het algemeen kun je in dmesg wel vinden waar je de fout moet
> zoeken.

Licht dat toe, als je wilt - zie vraag hierboven.

Groet, dank,
Bas.
--
Viaconsensus