[linux] Re: Hoe de internetconnectie 'eth0' te activeren?

paai J.J.Paijmans op uvt.nl
Vr Jan 16 08:55:52 CET 2009

Bas Roufs wrote...

> Toch is het mij nog niet gelukt om eth0 correct te activeren. Na het
> opnieuw opstarten van de PC blijkt eth0 'unmanaged' te zijn.

Ășnmanaged - is dat niet een draadloze kreet?
> .
> Stap 3. De door jou aangeraden dingen heb ik erbij gezet:
> auto eth0
> iface eth0 inet static
> address 192.168.1.20
> netmask 255.255.255.0
> gateway 192.168.1.1

Met andere IP/nummers, neem ik aan? Hoewel 192.168... tamelijk
standaard zijn voor eigen netwerkjes.
Op gevaar af neerbuigend te lijken: ik ken je niet, dus hoe groot
is je kennis van netwerken enzo? Ik ben ook geen expert, maar
het is nodig een beetje te anticiperen op jouw kennis. Als je dus
klakkeloos mijn nummers hebt overgenomen moeten we er even
echt voor gaan zitten :-)

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI                013-4662693