[linux] Re: hulp gevraagd voor ADSL configuratie

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Ma Jan 19 09:54:14 CET 2009

On 18 Jan 2009, at 22:19, Roeland Th. Jansen wrote:

(...)

> Als dat allemaal niet (meer) binnenkomt, dan zou ik *dat* probleme
> oplossen. Het kan zijn dat op jouw LAN ergens een rogue host gestaan
> heeft die gezellig mail stond te verspreiden en xs4all zal dan
> netjes je
> verbinding afkappen (niet helemaal waar maar wel voor een groot deel).

dat is dan ook het probleem dat ik probeer op te lossen. met mijn niet
zo geliefde alcatel STH en een macbook pro kan ik vanaf de xs4all
shell keurig een ssh doen of een wget naar apache op die macbook,
d.w.z. xs4all is ok en sth ook een beetje.

van mijn draytek ben ik niet zo zeker, daar is dat een keer gelukt
maar een andere keer weer niet.

> Je kunt een firewall kopen met meerdere interfaces, Op de ene sluit je
> je ene modem aan, op de andere nterface de andere. Je kiunt dan
> regelen
> welke verbinding wat doet/gaat doen.

mee eens, maar na de aanschaf van deze server is mijn zakgeld op ;-)

> Maargoed, ik zou de problemen de nek om proberen te draaien, in plaats
> van te negeren.

ik denk niet dat ik iets negeer, integendeel. zo zou je zelfs een
dubbele router kopen als negeren kunnen beschouwen.