[linux] Re: WIFI verbinding laptop - hoe vind ik een met Linux

paai J.J.Paijmans op uvt.nl
Vr Jan 30 12:36:44 CET 2009

Bas Roufs wrote:
> Beste Paai en allemaal

> Nog één kleine vraag blijft over: wat bedoel je met 'de chipset die
> erop zit'? Een 'geïntegreerde schakeling' in de trant van de twee
> hieronder genoemde internetpagina's?
> http://nl.wikipedia.org/wiki/Chipset
> http://nl.wikipedia.org/wiki/Geïntegreerde_schakeling
> Wellicht kun je dit met een praktisch voorbeeld kort toelichten.

Ik heb hier een Sitecom dongel voor me liggen met in hele kleine lettertjes
de aanduiding wl-113. Zou je toch zeggen dat dat alles is wat je moet
weten. Helaas: waar het om gaat is de chip die het vuile werk doet, en
die kunnen van dongel tot dongel verschillen, ook al staan er dezelfde
lettertjes op. Maar dat moet de man in de winkel je haarfijn kunnen
vertellen.

Als het een /goede/ winkel is, zullen ze op het internet voor je kijken
of een bepaalde chipset ook Linux drivers heeft.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI              013-4662693