[linux] Re: dns server probleem

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Zo Jul 5 13:37:03 CEST 2009

Daniel von Asmuth wrote:

> In een eerdere thread was mijn Linux tijdens de installatie per ongeluk
> zo geconfigureerd dat het de ingebouwde DNS server van mijn ADSL modem
> gebruikte in plaaats van de server van de provider of een lokale bind
> daemon. Dat bleek niet goed te werken.

Die 'ingebouwde' dnsserver van de modem spiegelt de server van de
provider. Mijn router heeft daar inderdaad problemen mee, vandaar dat ik
in resolv.conf zowel het ip-nummer van de  router zelf als het nummer
van de dnsserver van de provider heb gezet. Maar hoe je het ook wendt of
keert: al die nummers pingen wel, maar dnsvertaling, ho maar.