[linux] Re: dns server probleem

Zo Jul 5 19:52:27 CEST 2009

> Die 'ingebouwde' dnsserver van de modem spiegelt de server van de
> provider. Mijn router heeft daar inderdaad problemen mee, vandaar dat ik
> in resolv.conf zowel het ip-nummer van de  router zelf als het nummer
> van de dnsserver van de provider heb gezet. Maar hoe je het ook wendt of
> keert: al die nummers pingen wel, maar dnsvertaling, ho maar.

ok dan maar even fixen:

voor xs4all bv:

nameserver 194.109.104.104
nameserver 194.109.6.66
nameserver 194.109.9.99
search xs4all.nl

haal alsjeblieft *alle* referenties naar je ADSL modem er uit tenzij je
ene fatsoenlijke hebt, zoals bijvoorbeeld een cisco. Al die HTK gevallen
zijn ernstug brak van kwaliteit, zelfs als ze alleen maar als DNS relay
moeten spelen.

--
http://www.linux-it.nl