[linux] Re: IRC kanaal #NLLGG (en linkedin)

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Ma Jul 6 23:17:09 CEST 2009

Dick,

dick kampman schreef:
> Beste Peter,
>
> Het ontgaat me een beetje waarom er naast het bestaande adres
> (linux op lists.nllgg.nl) nog weer aparte communicatiekanalen moeten worden
> opgezet.
>
> Eerlijk gezegd, ontgaat het me ook hoe ik aan #NLLGG zou kunnen deelnemen.

Dick heeft je al een goed antwoord gegeven, maar irc is vooral een
kanaal waarmee wat directer met elkaar  gecommuniceerd kan worden. Het
is een oudere variant van 'chatten' die veel gebruikt wordt door
developers en andere actieve mensen in de 'vrije software; sferen.

Het is bijvoorbeeld erg nuttig om een bepaald probleem sneller te
tackelen. Maar je kan er ook allerlei sociale gesprekken voeren zonder
het direct off topic te noemen (al zijn er grenzen zoals altijd).

Zelf zie ik er ook wel nut in voor mensen die met LPI bezig zijn, of
voor de vereniging om acties te coördineren. En al leten wij zeker deze
lijst niet los (daar komen wij vandaan) - het is goed om eens wat nieuws
op te pakken. Stilstand is achteruitgang.
> Waar staat OFCT voor, en wat is irc?
>
> Kan het voor mij, de niet onintelligente, maar toch altijd slecht
> geinformeerde leek op computergebied, interessant zijn om aan dit
> nieuwe "kanaal" deel te nemen?

Zeker. En je kan jezelf er ook weer vanaf halen.
Misschien helpt dit?
> Mvrgr,
>
> Dick Kampman
> dkampman op xs4all.nl