[linux] Re: Inbox van Evolution pleite

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Di Jul 7 15:36:26 CEST 2009

On di, 2009-07-07 at 12:17 +0200, hans rood wrote:
> Na een melding als 'kan inbox niet openen ... file not found' of woorden
> van gelijke strekking begon mijn Evolution met een nieuwe inbox met
> alleen de berichten van vandaag:(
>
> Maar de Inbox-file zelf is nog steeds 65MB groot, vol met mail die ik
> alleen nog met less kan bekijken.
>
> Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Zou ik een kopie van die inbox
> kunnen importeren of is er een betere oplossing?
>
> bvmd
> hansr

Ik heb iets dergelijks op een laptop voor 1 gebruiker gehad, alleen was
daarbij de hele inbox niet meer leesbaar. Heb toen zelfs Mutt op die
laptop geïnstalleerd om toch de mail te kunnen lezen. Als ik me niet
vergis, heb ik het uiteindelijk opgelost door
in /home/<user>/.evolution/mail/local/ 1 of meer van de Inbox.*
bestanden te wissen (bij afgesloten Evolution). Bij opnieuw opstarten
van Evolution worden die bestanden dan opnieuw aangemaakt, waarna het
lezen wel lukte. Overigens, dit is op basis van een herinnering van wat
ik meen een aantal maanden geleden te hebben gedaan, ik weet het niet
meer met zekerheid. Je kunt natuurlijk ook die bestanden tijdelijk een
andere naam geven of naar een andere plek kopiëren, dan kun je de
oorspronkelijke situatie altijd weer herstellen.

Aart