[linux] Re: Verschil tussen host, nslookup en dig

linux op hagman.demon.nl linux op hagman.demon.nl
Za Jul 11 12:59:13 CEST 2009

Joop gerritse:

>De laatste keer dat ik zoiets bij de hand gehad heb (het is alweer een
tijdje
>geleden) kon ik de mx verwijzingen zelf on-line aanpassen. Dat had ik hier
>eigenlijk ook verwacht. Maar ik heb het niet kunnen vinden op de KPN site
(ik
>kan trouwens NIX vinden op de KPN site, wel mooie kleurtjes en zo, maar je
>zoekt je wezenloos).

Ik neem aan dat dit over een zakelijke verbinding van de KPN gaat,

Mailen met domain op kpn.com werkt, dat is de ingang bij de
KPN voor alle DNS gerelateerde zaken voor zakelijke abonnementen .

In de email wel de cap-id van de verbinding vermelden,
mails zonder cap-id worden niet in behandeling genomen.

Ik werk niet bij de KPN, maar moet af en toe DNS zaken regelen
voor klanten met een KPN zakelijke verbinding.

Ik heb dit zelf nooit in het weekend geprobeerd, er is een kans
dat de mail pas maandag gelezen wordt.

Zie bijv. ook: <http://zakelijk.kpn.com/business/internet-zakelijk/
internetverbindingen/corporate-internet/
registratie-verhuizing-domeinnaam-corporate-internet.htm>

Rob Hagman.