[linux] Re: dynamically linked directories in mysql

Oscar Roozen linux op okkie.nu
Vr Jun 19 09:22:39 CEST 2009

paai wrote:
> In ieder geval is het niet meer relevant omdat ik me realiseer dat ik
> sowieso de hele directory moet terugcopieeren naar /var/lib/mysql. Bij
> het gebruik van de data worden ook tijdelijke sql-tabellen gemaakt en op
> een CD lukt dat natuurlijk niet.

Je wil de database op CD zetten? Misschien is unionfs iets dat je kan
gebruiken. Hoe je het precies moet opzetten weet ik niet, maar het komt
erop neer dat je een RW-partitie mount /over/ een RO-partitie. Via het
copy-on-write principe worden alle veranderingen naar de RW-partitie
weggeschreven waardoor de originele data op de RO-partitie gemaskeerd
wordt. Ideetje?