[linux] Re: dynamically linked directories in mysql

Fred Mobach fred op mobach.nl
Do Jun 18 12:12:02 CEST 2009

On Thursday 18 June 2009 10:40:26 paai wrote:
> Heren,
>
> eigenlijk zou ik een setje mysql databases op een usbstick willen
> parkeren. Daarvoor heb ik de betreffende directories van
> /var/lib/mysql naar die stick gecopieerd en vanuit de mysql directory
> daar dynamic links naar gezet.
> Nu kan ik tot mijn verbazing /wel/ een select doen op een tabel in
> die directory, maar andere operaties zoals 'show tables' niet.
>
> mysql> use ttt;
> Database changed
> mysql> show tables;
> ERROR 1018 (HY000): Can't read dir of './ttt/' (errno: 13)
> [...]

Heb je de hele /var/lib/mysql naar die stick gecopieerd of staan de
systeemtabellen nog in de oude directory ?
--
Fred Mobach - fred op mobach.nl - postmaster op mobach.nl
website : http://fred.mobach.nl