[linux] athlon-probleem bij installatie qemu-kvm

Zo Jun 21 07:19:04 CEST 2009

Een vraag met deze titel heb ik vorige week naar de lijst gestuurd. Voor zover
ik kan zien is die vraag niet op de lijst aangekomen. en daarom probeer ik
het nog een keer.

Een tijd lang heb ik probleemloos het programma stepbridge kunnen draaien
onder wine. Dat lukt nu niet meer. Met mijn vorige vraag op de lijst ("Is het
mogelijk device-naam aan te sturen bij boot") toonde ik in feite een wine-
probleem aan.
Nu ik toch wine-problemen blijk te hebben. probeer ik qemu-kvm op mijn machine
te installeren.  Dat blijkt niet te lukken omdat tijdens de installatie het
(MS -Win) installatieprogramma klaagt "setupreg.hiv" niet te kunnen vinden.
Dit bestand staat op de MS-cd onder de subdir i386, terwijl ik aan het
qemu-kvm commando meegeef dat de cpu van het type athlon is. En zo'n subdir
staat er niet op de XP-installatie-cd ;-)
Zijn er mensen die dit ook mee hebben gemaakt, en er een list omheen hebben
gevonden?
Alvast dank,
--
Julien Michielsen