[linux] Re: athlon-probleem bij installatie qemu-kvm

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Vr Jun 12 15:51:12 CEST 2009

Op 20090612 om 15:06 schreef Julien Michielsen:
> Nu ik toch wine-problemen blijk te hebben. probeer ik qemu-kvm op mijn machine
> te installeren.  Dat blijkt niet te lukken omdat tijdens de installatie het
> (MS -Win) installatieprogramma klaagt setupreg.hiv niet te kunnen vinden. Dit
> bestand staat op de MS-cd onder de subdir i386, terwijl ik aan het qemu-kvm
> commando meegeef dat de cpu van het type athlon is. En zo'n subdir staat er
> niet op de XP-installatie-cd ;-)

Euh tegen qemu-kvm zeggen dat ie een i386 moet maken? (Of een i686)

> Zijn er mensen die dit ook mee hebben gemaakt, en er een list omheen hebben
> gevonden?

Ik ben een tevreden Linux gebruiker. Ik heb dus ook geen problemen van
en met een MS Windows installatie.

Een leven zonder Microsoft producten is heel goed te bereiken.
De truuk is om in functionaliteit te denken. Je wilt webbrowsen,
dus je kiest een webbrowser. Je wilt tekstverwerken, je kiest een
tekstverwerker.
Meer mensen begrijpen tegenwoordig dat zij een keuze hebben.

Nog even over installaties c.q. installeren:

  Een Linux installatie heeft minder toetsaanslagen
  dan de invoer van de MS Windows product key.

Cheers
Geert Stappers