[linux] Re: t-mobile prepaid web'n'walk stick & linux

Jelle de Jong jelledejong op powercraft.nl
Zo Mrt 29 23:17:29 CEST 2009

Folkert van Heusden wrote:
> Hi,
>
> Heeft iemand deze stick en 'm werkend met 'n linux?
> http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/shopping/product/productdetails.aspx?vid=ResidentialProductPrepaidDetails&ProductId=4088&Filter=T-Mobile
> Dat omdat ik ergens op 1 website een gerucht las dat alleen de witte
> versie van dat ding zou werken met linux.
>
> Folkert van Heusden

Ik weet niet welke chipsets er in deze stick zitten, ik verkoop zelf
Huawei E220 simlock vrij en laatste met firmware. Deze raad ik na
verschillende testen met andere sticks en pcmia kaarten aan.

afbeelding:
http://imagebin.ca/view/PQ241C.html

Werkt out of the box met Linux 2.6, geen usbmodeswitch noodzakelijk. Ik
heb enkel nog wel problemen met win-dns problemen, het apparaat krijgt
netjes een IP en DNS IPs maar deze zijn niet bruikbaar en resolven niet,
opnieuw verbinden lost vaak het probleem op, maar dit is irritant als de
modem via de /etc/network/interfaces is geconfigureerd.

gnome-networkmanager, gnome-ppp en via commandline en interface file is
supported.

Werkt verder prima met vodafone prepaid en abonnementen. (hier geef ik
ook support op)

Heb hier ook software integratie systemen voor geschreven:
https://secure.powercraft.nl/svn/packages/trunk/source/pct-hsdpa-3g-huawei-e220-vodafone/

Prijs 85 euro per stuk incl. btw en 2 jaar normale wettelijke garantie,
zonder exoneratie clausules.

Dit is het beste wat ik kan doen. Als iemand advies heeft over de DNS
problemen zonder dat ik deze hard moet instellen of de standaard code
moet patchen dan ben ik zeer dankbaar.

Met vriendelijke groet,

Jelle de Jong