[linux] Re: Mensen met stepbridge-ervaring onder wine?

Oscar Roozen linux op okkie.nu
Do mei 14 15:37:12 CEST 2009

Julien Michielsen wrote:
> Ik ben liefhebber van on-line bridgen op het web, en denk dat stepbridge
> ook onder wine zou moeten werken.

Hier had je me nog in de veronderstelling dat je een layer 2 bridge over
HTTP probeerde te tunnelen. Of zoiets. Beroepsdeformatie zullen we maar
zeggen. ;-)

> Dat wil zeggen: ik kan stepbridge
> opstarten, maar feitelijk ermee spelen heb ik nog niet gedaan. De reden dat
> ik het nog niet gedaan heb is vooral de angst dat de combinatie van wine en
> stepbridge onstabiel zou kunnen zijn, en dat de andere drie spelers (die
> waarschijnlijk vanonder MS Win spelen) constateren dat een van de vier
> spelers virtueel dood is gegaan.

Voor een deel kan ik je volgen, maar waarom probeer je het niet gewoon
stiekem toch zelf? Ik bedoel, het draait op Windows, dus ze zullen toch
wel enig begrip hebben voor stabiliteitsproblemen?

Als het toch goed werkt, kun je dat gelijk bij WineHQ doorgeven.

> Graag wil ik horen of anderen deze combinatie al eens hebben geprobeerd.
> En, mocht dat niet zo zijn: zijn er drie anderen die het ook een keer
> willen proberen zodat we er een testgroepje voor kunnen hebben: drie
> wine+step- bridge spelers, waarvan je weet dat de anderen aan de tafel er
> begrip voor hebben als het mis gaat?

Is de Bridgewereld dan zo keihard dat ze je er gelijk uitgooien? Is er
niet een proef-toernooitje waar je een informeel spelletje kan doen?

>   Heb je wel van stepbridge gehoord, maar weet je
> er verder niets van, kun je even gaan kijken op www.stepbridge.nl/

Ik ben wel benieuwd. Even kijken...

"StepBridge is de officiƫle internetbridgeclub van de Nederlandse Bridge
Bond (NBB)."

Okay. Het is een bridgeclub.

"StepBridge is zeer eenvoudig te bedienen en volledig Nederlandstalig. "

Huh?  Hoe is een club eenvoudig te bedienen?  En mensen met een accentje
worden niet geaccepteerd als lid?  Vaag...

Maar misschien moet je bij die club eens aankaarten (hihi) dat niet de
hele wereld Windows gebruikt en of het inderdaad de bedoeling is om 10
tot 15% van de potentiƫle gebruikers uit te sluiten.

Ze zullen dan antwoorden dat veel mensen Windows gebruiken. Jij kan dan
weer inbrengen dat veel mensen niet bridgen. Of wel bridgen, maar een
ander computersysteem hebben. En dat jij dan wel bereid bent om te
testen of hun software via een emulator op zo'n ander systeem wil
werken. Misschien wil de auteur wel helpen als blijkt dat er wat
aanpassingen nodig zijn om het perfect te laten werken.