[linux] Re: Windows Refund Day, iemand ooit geprobeerd?

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Za Sep 26 15:38:14 CEST 2009

Op 20090925 om 05:18 schreef Julien Michielsen:
> Meer dan een jaar geleden hebben we een ander Aldier gekocht: een Medion
> laptop met daar het onvolprezen Windows Vista op. De onderzetter die erbij
> geleverd werd zit nog steeds ongeopend in de cellofaan verpakking, en - al is
> er behalve mij niemand in het huis met Linux enthousiasme - ik heb er toen
> suse 10.? opgezet, en zou dus helemaal legaal microsoft een hak kunnen zetten
> door geld voor die door de Aldi opgelegde licentie terug te eisen.

Goed bezig.
De scheiding tussen hardware en software is dezelfde scheiding als
tussen koffie aan de ene kant en melk & suiker aan de andere kant.

> Iemand een hint hoe dat aan te pakken

Gedachtenoefening ter voorbereiding:

 Jij hebt een bankbiljet van vijfhonderd euro.
 Jou is vertelt dat het erg waardvol is.
 Je kunt het echter nergens uitgeven, niet accepteert het biljet.
 Uiteindelijk ga jij naar de bank
 en je laat de waarde op jouw bankrekening storten.

Neem contact op met afdeling marketing van Microsoft Nederland.
Laat hun vertellen wat de waarde is van de licentie.
Stuur vervolgens aan op een "refund".

Mocht Microsoft je vertellen dat de licentie waardeloos is,
dan hoor je het van de mensen die het kunnen weten.
Elk bedrag meer dan nul euro, heb je terugverdient.

Cheers
Geert Stappers