[linux] Re: Aldi PC/TV-radiokaart met DVB-T bruikbaar onder Linux?

Wo Sep 23 19:33:39 CEST 2009

On Wednesday 16 September 2009 21:57:58 Geert Stappers wrote:
> Samenvatting: Dank voor de voorzet

> Ja, er is vast iemand die daar een idee over heeft.
>
> Nu wat vragen van mij
>
>   Wie gaat in de winkel vragen of er Linux drivers voor zijn?
>
>   Hoeveel mensen vragen de inkoper hoe met de Linux support zit?
>
>   Wie laat de kaart in de winkel als er geen Linux software bij zit?
>
>   Hoeveel kopers sturen de CD met "Microsoft only software" retour naar
>   de fabrikant?
>
>   Hoeveel "stoere patsers" gooien de Microsoft only CD weg?

Hoi, Geert
Ik heb al een keer eerder geantwoord op het jouwe, maar dat heeft niet tot een
antwoord terug geleid. Nu mogelijk wel.

Vanmorgen heb ik de tv-kaart gekocht, en daarna moeiteloos ge-installeerd
(opensuse 11.1).  Er zat een programma-schijfje (cd/dvd?) bij, maar slechts
met software voor dat andere OS. Wetende dat indien het niet gaat zoals je
wilt, je het maar moet willen hoe het gaat heb ik toen Windows maar gestart
en de boel ge-installeerd. Dat vertelde mij dat ik geen hardware-probleem had.
Ben op het ogenblik aan 't kijken hoe de boel onder linux aan 't werk te
krijgen.  Het programma dvb zou het kunnen laten doen, maar moet het nog
uitzoeken. Tot zover ziet het er goed uit.  Heb overigens ook een mailtje
gestuurd naar Cyberlink-live of ik mijn licentie voor de MS-versie om mag
zetten voor de Linux versie. Maar betwijfel of ik daar iets aan heb: moet je
maandelijks een redelijk fors programma voor hun pakket betalen, terwijl de
kabel gratis (dwz reeds betaald) is.

Julien
--
Julien Michielsen