[linux] Re: suggestion to Marc Shuttleworth

Casper Gielen casper-nllgg op gielen.name
Ma Sep 28 22:13:04 CEST 2009

Alexander Volovics wrote:

> Waarom heb je dan nog een PDA nodig?

Het probleem ontkennen helpt niet. Er zijn mensen die graag zo'n ding gebruiken, en hem willen
synchroniseren. Overigens is het verschil tussen een telefoon en een PDA tegenwoordig alleen maar
een kwestie van vormgeving. Software matig hebben ze de zelfde wensen en verlangens.

Linux heeft hier geen fatsoenlijke oplossing voor. Ik heb ooit zo'n ding gekregen, en heb er veel
lol van, maar de agenda of het adresboek gebruiken zit er niet in. Een antwoord in de trand van
"sorry, je hebt het verkeerde merk/model" kan ik begrijpen, maar een hele categorie apparaten afdoen
omdat jij er het nut niet van inziet vind ik wat erg kort door de bocht.

Mij lijkt het erg handig om m'n agenda in digitale vorm bij me te hebben. Mischien dat over 10 jaar
het hele probleem verdwijnt omdat iedereen toch de hele dag online is, maar op het moment zijn er
nog erg veel mensen die hun gegevens in hun binnenzak willen mee nemen.

--
Casper Gielen