[linux] Re: suggestion to Marc Shuttleworth

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Di Sep 29 19:05:13 CEST 2009

Roeland Th. Jansen wrote:

> lees dan maar even goed wat je zelf schrijft. Iets met oplossing, 100
> euro en een winkel.

Roeland, de context is een Linux gebruikersgroep. Het is dus niet zo
vergezocht om dan aan te nemen dat ik dan een Linux oplossing zoek.

>  overigens kan je zelf, als je telefoon het
> ondersteunt naar je eigen webserver syncen. Geen 3rd party (alhowel je
> met elke oplossing die je niet zef verznt een 3rd party hebt dus wat wil
> je nu eigenlijk?"

Naar mijn eigen webserver syncen... je beschikt klaarblijkelijk over
kennis die ik niet heb, of we praten langs elkaar heen. Maar het klinkt
prachtig. Wat is er nodig om met mijn Treo 650 naar mijn eigen webserver
te syncen?

> Kritiek is prima maar even uitzoeken hoe 't zit kan wel helpen.

Ik was vroeger dol op zelf uitzoeken. Nog steeds eigenlijk. Maar met het
klimmen der jaren, en het toenemen van mijn administratieve
verantwoordelijkheden hebben kant-en-klaar oplossingen voor die
administratie toch een zekere charme gekregen... Ik zal niet verhullen
dat ik een zekere mate van jalouzie voel als ik collegas met Windows
moeiteloos hun PDA met de PC, het web en alles wat ze verder leuk vinden
zie syncen.

Ofwel:
alles wat /misschien/ werkt, of soms werkt, vind ik geen oplossing. Ik
ga geen honderden euros uitgeven voor 'misschien'.

alles wat een relatief ervaren linuxgebruiker als ik meer dan een week
uitzoeken kost (met het risico dat het met de volgende distributie
opnieuw moet gebeuren) vind ik onwerkbaar.

de schuld geven aan die vuile PDA fabrikanten is misschien wel terecht,
maar ook een beetje slap. Als de community al die andere hardware heeft
kunnen temmen, mag je best commentaar geven op de achterstand bij de PDA.

En ik heb nu vragen over de Android, maar voor de duidelijkheid doe ik
dat via een aparte thread.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI                013-4662693