[linux] Re: suggestion to Marc Shuttleworth

Di Sep 29 18:01:42 CEST 2009

On Mon, Sep 28, 2009 at 02:54:42PM +0200, paai wrote:

> Niet erg terzake. En nee, syncen met Windows onder VMware is ook niet de
> oplossing waar ik naar zoek.

lees dan maar even goed wat je zelf schrijft. Iets met oplossing, 100
euro en een winkel. verigens kan je zelf, als je telefoon het
ondersteunt naar je eigen webserver syncen. Geen 3rd party (alhowel je
met elke oplossing die je niet zef verznt een 3rd party hebt dus wat wil
je nu eigenlijk?"

> Een paar mensen schijnen er een probleem mee te hebben dat ik kritiek op
> Linux heb. Vooral doorgaan je ogen dicht te houden voor zulke problemen,
> jongens, en mensen die kritiek op Linux hebben gewoon zeurkousen noemen,
> die nog nooit een vinger voor Open Source hebben uitgestoken...

kritiek op linux is prma als het gefundeerd is. En daar wringt de schoen
best wel een beetje.....

Mijn K*T nokia wil niet eens syncen onder windows met de PALM snc tool.
Waardeloos is dat zeg! Of wacht, moet je daar de juiste softare vor
gebruiken....

Zie daar: het probleem is dat al die apparaten stiekem her en der toch
anders praten met de host. Nu zijn er alternatieven te vinden waarmee je
de data kunt syncen OTA, maar dan moet je wel web access hebben op je
laptop.

Verder zou ik er voor kiezen de fabrikanten duidelijk te maken dat als
je een standaard gebruikt, iedereen er plezier van hebt.

Het proleem is niet direct linux of windows, maar de PDA die je daar in
je handen vast houdt.

Met SyncML zijn er een aardig end maar als de fabrikanten blijven
knoeien met de, waarschijnlijk niet open zijnde, protocollen, hoe wil je
dan er voor zorgen dat het onder linux gaat werken?

Met 10K heb je een ingehuurde programmeur een weekje of twee aan het
werk en dan heb je niks werkends kan ik je alvast verklappen.

Enfin, ik kan mijn E71 naar mijn eigen host laten syncen OTA. Niet dat ik
het doe, want ik ben het er wel mee eens dat het syncen voorkomen kan
worden door op maar een plek de data te bewaren.

http://code.google.com/p/bergamot/wiki/Swim

op mijn telefoon

en http://www.funambol.com/ op de serverkant. werkt met syncml en het
werkt ook nog.

3x raden welk OS, en 3x raden wat het me gekost heeft... juist.....

Kritiek is prima maar even uitzoeken hoe 't zit kan wel helpen.