[linux] Re: [linux] "Asus 1001HA": cursor als ontembaar paard - Kubuntu 9.10 én Win7.

Za Apr 3 08:50:23 CEST 2010

On 03/04/10 01:21, Bas Roufs wrote:

> praktisch probleem dat zich voordoet op beide besturing-systemen: de cursor
> heeft d e neiging zich tijdens het typen constant te verplaatsen naar voren,
> achteren, boven, onder.... Het gedraagt zich als een ontembaar paard, zeker
> als ik probeer te tikken op de voor mij gebruikelijke hoge snelheid. Het
> gevolg is dat ik constant stukjes tekst moet corrigeren. Ik zou al geholpen
> zijn met een paar simpele commando's waarmee ik naar believen het "touchpad"
> kan uit- en aanschakelen. Maar deze heb ik tot nu toe niet gevonden.

Meestal is het een minimum stukje vuil onder de rand van het touchpad.
Soms zelfs het vet van een vinger afdruk. Of in dit geval je wilde tik
gedrag waardoor er continue een kleine verstoring wordt verstuurd naar
het touchpad.

Ik denk dat als je zoekt op "xorg.conf touchpad" je in de buurt komt van
de informatie die je zoekt om dat touchpad uit te zetten.

--
hvdkooij op vanderkooij.org               http://hugo.vanderkooij.org/
PGP/GPG? Use: http://hugo.vanderkooij.org/0x58F19981.asc