[linux] Re: [linux] Re: [linux] "Asus 1001HA": cursor als ontembaar paard - Kubuntu 9.10 én Win7.

Bas Roufs basroufs op gmail.com
Za Apr 3 10:07:09 CEST 2010

Beste Hugo, beste Allemaal

Bedankt voor je snelle reactie, Hugo, n.a.v. het bovenstaande stuk

> Meestal is het een minimum stukje vuil onder de rand van het touchpad.
> Soms zelfs het vet van een vinger afdruk.

Het is inderdaad goed denkbaar dat dit probleem meespeelt. Ik heb
daarom onlangs bij een PC winkel een speciale vloeistof met doekje
e.d. gekocht -  bedoeld voor de schoonmaak van o.a. het TFT schermpje.
Ik vraag me af of datzelfde spul ook bruikbaar is voor de toetsen,het
touchpad en de rest van de behuizing.

> Of in dit geval je wilde tik
> gedragwaardoor er continue een kleine verstoring wordt verstuurd naar
> het touchpad.

Zelfs als ik zeer beheerst en geconcentreerd tik speelt het probleem -
weliswaar minder, maar toch.

> Ik denk dat als je zoekt op "xorg.conf touchpad" je in de buurt komt van
> de informatie die je zoekt om dat touchpad uit te zetten.

Volgens de KDE helpbestanden over xorg.conf worden instrumenten zoals
'muis' en 'touchpad' aangeduid als 'pointer'.
Hoe dan ook, hoe zou ik een script kunnen schrijven die me in staat
stelt met een simpel commando het touchpad aan- en uit te zetten? Of
bestaat zo'n script al? Bijvoorbeeld in verbinding met de
toetsencombinatie FN-F3? Met laatstgenoemde toetsencombinatie kun je
in Windows het touchpad klaarblijkelijk uitzetten.

Vriendelijke groet,

Bas Roufs.