[linux] Re: Wat lust mijn systeem (opensuse 11.1) niet aan deze plugin?

Rutger van Sleen djslash op djslash.org
Di Apr 13 15:12:02 CEST 2010

On Tue, April 13, 2010 13:52, Julien Michielsen wrote:
> Om een java-applicatie te kunnen starten heb ik java ge-installeerd. Om te
> beginnen de plugin van suse (icedtea), maar die zag firefox toch niet als
> een
> java-plugin. (Binnen firefox, onder tools en daarna add-ons zag ik alleen
> Default Plugin en Shockwave Flash. )
> Daarna heb ik de java-plugin van sun opgehaald en ge-installeerd
> (jre-6u19-linux-i586-rpm), en via een symlink gekoppeld
> .mozilla/plugins/libjavaplugin_oji.so ->
> /usr/java/jre1.6.0_19/plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so

> [...]

In OpenSuse 11.2 zie ik java-1_6_0-openjdk en java-1_6_0-openjdk-plugin
geinstalleerd staan (deze providen de IcedTea plugin). Als ik dan kijk in
Firefox, zie ik zowel in de Addons als in de about:plugins deze plugin.
Het betreffende bestand staat (met dank aan locate):
/usr/lib/jvm/java-1.6.0-openjdk-1.6.0/jre/lib/i386/IcedTeaPlugin.so
Verder geen symlinks in de home directory of kopietjes van dit bestand.

Firefox is tegenwoordig in staat om benodigde bestanden zelf te vinden,
dus daarvoor hoef je niet meer te hannessen met symlinks e.d. Je moet na
een install van betreffende pakketten natuurlijk wel de browser even
opnieuw opstarten, dat gaat (nog) niet on-the-fly.

De java-plugin van Sun heb je handmatig geinstalleerd en niet via het
package management systeem van OpenSuse? Controleer dan ook de permissies
van de files.

Met vriendelijke groet,
Rutger