[linux] Re: Rippen van cd's mislukt

Karel Lucas cahlucas op planet.nl
Wo Apr 14 14:06:59 CEST 2010

Peter Vollebregt schreef:

> Zou je nu van jou kant willen vertellen welke programma's van deze bij
> jou geïnstalleerd zijn en of het wel lukt om een .ogg aan te maken? Dat
> zou erg helpen. Met 'het werkt niet' komen wij niet ver.

Het .ogg, samen met het flac en wav formaat, kun je verkrijgen door het
programma 'Sound Juicer' (in debian: menu > Debian > Toepassingen >
Geluid > Sound Juicer).  Het mp3 formaat kon ik krijgen door een audio
cd in de cd-rom speler te leggen, even te wachten tot er een pop-up menu
verscheen (Audio CD - KDE Daemon), en dan te kiezen voor 'Digitale audio
rippen met K3b'.  Met vriendelijke groet,   Karel.