[linux] Re: Beargumenteren migratie van Windows naar Linux

Bas Roufs basroufs op gmail.com
Di Apr 20 18:20:33 CEST 2010

> Ik dacht dat i.i.g. PC's tegenwoordig zonder al te veel problemen zonder
> OS kunnen worden aangeschaft. Maar dat zou anders iets zijn om naar te
> kijken. Notebooks schijnt nog steeds flink tegen te vallen. :-{

Inderdaad - ik heb indertijd maanden gezocht naar een Eee PC zonder
Windows. Maar dat is schier onmogelijk, tenzij je het via het internet
bestelt. Het exemplaar waar ik nu mee werkt bevat een flink
ingekrompen en uitgeklede Win7 partitie - voor die ene % :-)........

> Dat onderschrijf ik ook, maar is hier niet echt een argument.
> Belangrijker is dat externe documenten ook kunnen worden
> gelezen/bewerkt. En voor zover ik weet is daar over het algemeen geen
> probleem meer mee.

Wel moet je je klanten tussen de oren krijgen dat ze een document naar
bijv. .doc en/of .pdf moeten exporteren als ze iets moeten uitwisselen
met iemand buiten de zaak.
Overigens: uit ervaring weet ik ik inmiddels dat .docX documenten geen
probleem meer zijn - als je tenminste werkt met een recente versie van
OpenOffice.org.

Tot zover, vriendelijke groet,

Bas.