[linux] Re: hoe 2 versies van dezelfde website naast elkaar?

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Ma Feb 1 13:55:43 CET 2010

On 31 Jan 2010, at 23:52, Hugo van der Kooij wrote:

> 2 trees. 2 namen.
>
> Dus j10.example.org en j15.example.org zodat je onafhankelijk de ites
> kan testen.
>
> Dan kun je www.example.org knopen aan welke versie je wil laten zien met
> een reverse proxy.
>
> Lijkt mij de eenvoudigste manier.
>
> Zie ook:
> http://httpd.apache.org/docs/1.3/mod/mod_proxy.html#proxypassreverse
>
> Hugo.

als ik het goed begrijp:

aannames:
- beide versies zijn een subdomain
- beide versies denken dat www.example.org zijn, definieer in joomla $live_site="www.example.org"
- verplaats de inhoud van de huidige j10: move /var/www/vhosts/example.org/* naar /var/www/vhosts/example.org/subdomains/j10/*
- creeer de nieuwe j15: /var/www/vhsost/example.org/subdomains/j15/*

zoiets als:

voor conv:
   ProxyPass         /subdomains/j10/ http://www.example.org.com/
   ProxyPassReverse  /subdomains/j10/ http://j10.example.org.com/
/* ProxyPass         /subdomains/j15/ http://www.example.org.com/ */
/* ProxyPassReverse  /subdomains/j15/ http://j15.example.org.com/ */

   http://www.example.org -> subdomains/j10
   http://j15.example.org -> subdomains/j15

na conv:
[...]

   http://www.example.org -> subdomains/j15
   http://j10.example.org -> subdomains/j10

en dat is dan transparent voor de bezoeker.

het lijkt mij dat mijn vraag niet iets zeer speciaals is, veel site inhoud wijzigingen hebben toch hetzelfde probleem? of moet ik het eigenlijk in een totaal andere hoek zoeken?

alvast dank voor je reactie,
mvg paul.