[linux] Re: GPL - klopt dit?

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Vr Feb 5 21:44:08 CET 2010

Op 5 februari 2010 18:44 schreef Daniel von Asmuth <asmuth op bakunin.xs4all.nl
> het volgende:

> bedrijf
> betaald.
>
> Je mag voor het downloaden van de broncode een kleine vergoeding vragen.
> Een ton is geen kleine vergoeding.

Volgens mij wordt nergens "kleine vergoeding" gedefinieerd hoor. En mag je
ook gewoon een miljoen vragen voor download. Degene die er een miljoen voor
betaald heeft mag het vervolgens daarna gewoon gratis verder verspreiden...

Wat wordt gezegd (GPLv2) :

You may charge a fee for the physical act of transferring a copy, and you
may at your option offer warranty protection in exchange for a fee.