[linux] Re: tvtime en geluid

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Di Feb 9 08:28:25 CET 2010

Jelle de Jong wrote:
> .

> xawtv en tvtime gebruiken zover ik weet geen alsa maar oss. oss is oud
> en wordt bij moderne distributies uitgezet, waardoor een eerst
> werkende oss applicatie opeens geen geluid meer produceert.
>
> Ik heb het gevoel dat jij oss problemen ondervind. Je zou eens kunnen
> kijken of de oss alsa drivers geladen worden (en niet geblokt worden)
>
> Verder kan je met de tool sox een oss audio stream naar alsa
> transporteren, een van mijn voorbeelden:
> sox -t alsa -r 48000 -c 2 -t oss /dev/dsp1 -t alsa
>
> Neem ook eens een kijkje naar bestanden zoals:
> [...]

beide commandos klagen inderdaad over een hevig gebrek aan oss:

paai op Danzig:~$ sox -t alsa -r 48000 -c 2 -t oss /dev/dsp1 -t alsa
sox FAIL formats: no handler for given file type `oss'

paai op Danzig:~$ /etc/modprobe.d/linux-sound-base_noOSS.conf
bash: /etc/modprobe.d/linux-sound-base_noOSS.conf: No such file or directory

Welke modules zou ik moeten laden?

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI       013-4662693