[linux] Re: voip van xs4all & asterisk

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Feb 17 11:14:58 CET 2010

On Tue 16 Feb 2010, Folkert van Heusden wrote:

> Nee maar ik heb toch gemailed met de helpdesk, die staat toch
> rechtstreeks in contact met die techneuten?

In principe wel, maar als de helpdesk denkt "asterisk is niet
goedgekeurd door onze voip leverancier dus niet ons probleem" dan zullen
ze echt geen contact zoeken met de techneuten over dit probleem. Sowieso
zal de helpdesk opdracht hebben om zo weinig mogelijk tijd te besteden
aan een call, dus enig eigen initiatief van hun kant hoef je echt niet
te verwachten.  Ik lees vaak genoeg in xs4all.adsl over mensen met
problemen die door de helpdesk afgescheept worden maar via de newsgroup
snel een oplossing krijgen. Jammer maar waar. Daarbij moet het probleem
natuurlijk wel technisch interessant zijn om aandacht te krijgen, en dit
probleem valt daar volgens mij wel onder :-)

Paul