[linux] Re: voip van xs4all & asterisk

Folkert van Heusden folkert op vanheusden.com
Wo Feb 17 17:43:25 CET 2010

> Ik heb contact opgenomen via een direct lijntje met xs4all.
> Zij hebben een potentiƫle oplossing:

Helaas, ook dat werkt niet.
Ik heb net geprobeerd:

[xs4all1]
type=friend
username=0878710766 ; Je xs4all nummer
fromuser=0878710766 ; Je xs4all nummer
secret=GEHEIM      ; Je xs4all password (gekregen tijdens de aanvraag van je nummer)
host=sip.xs4all.nl
fromdomain=sip.xs4all.nl ; nieuw
context=default-context ; Hier komende de inkomende gesprekken binnen
canreinvite=no
insecure=very
qualify=yes
registerattempts=0
defaultexpiry=3600
relaxdtmf=yes
dtmfmode=inband
allow=alaw
disallow=all

ja en natuurlijk:

[...]
dtmfmode=rfc2833
allow=alaw
disallow=all

Maar helaas: no go.

> Kijk even of het werkt en anders kan je via mij wel de directe lijn openen.

Dat zou fijn zijn!

> Laat even horen of het werkt.

Bij deze.

Ik heb overigens door 'Echo()' in m'n extensions opgenomen geverifieerd
dat er audio beide kanten op gaat. Als ik dan bijv. dtmf 2 druk dan hoor
ik die ook ge-echo-d worden.

Folkert van Heusden